Denna blogg skapas i syfte att hjälpa er därute som sitter i samma båt som jag. Att helt novis bli tvingad till hundpromenader och bajsplockande.

måndag 17 mars 2014

Mitt liv om jag vore hund...

Tänk hur det vore att va hund. Kunna springa runt i skogen snabbt, fort och på fyra ben. Aldrig vila. Vore inte de underbart.. Jag som själv inte är den smidigaste å inte heller den stabilaste skulle verkligen vilja känna den känslan. Går jag i skogen idag snubblar jag minst fyra fem gånger och rädslan för en vrickning finns alltid där.

En annan fördel är ju att vi promenader bara kunna lyfta på benet när nöden tränger på, aldrig bli generad eller genera ngn annan. Bara uträtta sitt behov titta på koppelhållaren för att se om de ska plocka upp å sen bara knalla vidare. Underbart.

Men den största fördelen är ju maten. Att alltid kunna äta exakt samma sak å alltid verka som om det är det bästa man någonsin ätit. Mums, åh vad gott sån där små kulor idag igen. Som jag skulle älskat. Jämför det med oss människor. Tänk dig att du bara äter knäckebröd två gånger om dygnet. Ibland uppblött knäcke ibland smulat knäcke i en skål. Men alltid samma knäcke å du skulle verkligen längta till matstunden varje dag.

Där har jag nu en ide. Fatta den bantningskuren. "Doggy style", Du vandrar bara på alla fyra, springer hela tiden i skogen. Men framför allt. Du äter bara knäckebröd på morgon och på kvällen.
Snacka om att rasa i vikt fort.
Jag kan höra snacket på hundklubben.
 -"ja efter nyår började jag och frugan med 5:2 dieten, det gick sådär. Men nu kör vi bara doggystyle istället, lite knepigt i början att få in tekniken. Men nu går det av bara farten"
Japp där har vi de.

Kom ihåg vart ni läste det först"!

1 kommentar:

  1. haha den dieten ska jag börja med, helt klart !

    SvaraRadera