Denna blogg skapas i syfte att hjälpa er därute som sitter i samma båt som jag. Att helt novis bli tvingad till hundpromenader och bajsplockande.

söndag 9 mars 2014

Hund + Blå = BRUN?!?

Det finns flera hundra hundraser, på dem flera olika färger. Men inga färger överensstämmer med färgen på hund.
Första gången jag skulle träffa min dams hund berättade hon att den var blå. HÄFTIGT, jag hade aldrig sett en blå hund innan. Visste inte ens att det fanns. Jag var sjukt förväntansfull när jag skulle få möta den blå hunden första gången. Men så besviken jag blev, den blå hunden var brun!?!...
Varför var frågan? Varför ljuga om färger?? Hunden var brun i mina ögon, men blå i hundvärlden.
Efter detta fick jag nu reda på att det är flera färger som inte stämmer med hundfärgen.

Orangehund, i mina ögon brun.
Blåhund, även denna i mina ögon brun.
Blåmelerad, denna är inte brun utan grå.
3-färgad svart, första gissningen var att den skulle va grå...Men nej.. vit, svart och brun (!).

Detta är som att ha en röd bil med regnr. Gul..

Galet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar