Denna blogg skapas i syfte att hjälpa er därute som sitter i samma båt som jag. Att helt novis bli tvingad till hundpromenader och bajsplockande.

söndag 16 mars 2014

A mans best friend!

"Sover du så vakar jag,
Min puls är dina hjärteslag,
När du är vaken följer jag,
Vid din sida både natt och dag
När jag är vaken är du allt jag ser,
Och jag skall inte svika, inte falla ner
Det får aldrig någonsin ske,
För världen är vår fiende

Vakthund, vakthund, jag är din vakthund
Alltid tätt intill med både hugg och slag
Vakthund, vakthund jag är din vakthund
Min heder är din trygghet, trohet är min lag

Du är trygg hos mig, jag är för alltid din
Och ingen djävul kommer någonsin röra vid ditt skinn
Varje ed är sann och de har svurits medan blodet rann
När jag bevisat vad jag kan
Din dobermann"
Raubtier - Dobermann..
I denna text kan man lätt inse vilken glädje det finns i att ha hund, men kanske också glädjen hunden har hos oss. Att alltid mötas av en glad hund när man kommer hem från jobbet kan få den sämsta dagen bli mycket bättre.. En glad sprallig hund som kryper upp i famnen när man ligger sjuk. Jag har levt i många många år utan detta.. Men nu efter två år kan jag inte tänka mig en dag utan hund. Läskigt javisst, men ni djurägare har nog samma känsla. Jag tänkte många gånger hur "fjantiga" hundägare var när dem pratar med en sån där pipig röst till hunden. "jag ska aldrig bli en sån" - sa jag många gånger. Idag kommer jag på mig själv med att prata med hög och pipig röst... och jag gillart! 
"-aaahh bussi bussi buu", "e du busig ja e du busig" men skäms jag över de.. Nej.
Hunden är nu min vän och jag lever de livet med glädje!
 
"De här är mitt liv
Jag lever min dröm
Jag har tagit mig hit
Utan någon rast eller sömn."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar